5 - А клас


1.   

21.05  Скласти кросворд за вивченими творами або письменниками, протягом року. 
Обов`язково написать назву кросворда



надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net





14.05, 15.05 -  П. Маар 


Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу




прочитать твір, або переглянути фільм 




07.05  Аналіз твору Туве Янсон "Капелюх чарівника"


Автор – Туве Янсон
Рік написання – 1948 
Жанр –  казково-фантастичний роман  
Тема: зображення життя Мумі-тролів, після того як вони знайшли капелюх Чарівника. 
Ідея: дружба та взаємодопомога, теплі та щирі взаємини, родинне тепло та порозуміння – основа щастя “Капелюх чарівника” 
Головні герої Мумі – тато – батько Мумі-троля. Був народжений за незвичайного розташування зірок. У молодості багато подорожував, сам побудував Мумі-будинок. Так само, він найвідоміший письменник у Мумі-долині і околицях. Мумі – мама – найкраща в світі мама! Завжди готова прийняти друзів улюбленого сина, нагодувати, приголубити і покласти спати … Мумі – троль – син Мумі-мами і Мумі-тата, зворушливий, добрий і чуйний… Сніфф – небайдужий до всього яскравого і солодкого … Снусмумрик – невтомний шукач пригод. Любить викурити трубочку і пограти на губній гармошці. Не любить заборонних табличок. Щоліта проводить в Мумі-долині, а восени йде в далекі краї. Фрекен Снорк, сестра Снорк, володарка шовковистою чубчика і золотого браслета на ногу. Любить прикраси і крутитися перед дзеркалом. Снорк – схожий на Мумі-троля, але змінює колір, в зв’язку з настроєм. Любить проводити збори, дуже серйозний тип … “Капелюх чарівника” 
Сюжет в основу сюжету покладено фантастичну подію — знаходження друзями (Мумі-троль, Чмих і Нюхмумрик) чорного капелюха, що належав Чарівникові. Капелюх мас чарівні властивості міняти форми предметів, що з подивом спостерігає все сімейство мумі-тролів і всі, хто потрапляє до їхнього дому. Маленький Мумі-троль, котрий надів капелюх на голову, так змінився, що ного не впізнали навіть його найближчі друзі. Але його Маму не можна ввести в оману ніякими дивами. Вона впізнає свого сина завжди. Події відбуваються в Долині Мумі-тролів. Мумі-троль, його Мама і Тато зовні нагадують смітних бегемотиків, але вони не є ними насправді. Хропусі (Хропся і Хропусь) від хвилювання здатні змінювати своє забарвлення. У будинку мумі-тролів завжди дружно та весело, пахне оладками з малиновим варенням, ніхто нікого не повчає, усі уважні один до одного. У казковому домі живе любов, про яку не говорять, але яка відчувається в кожному доброму слові й учинках заради інших. Якщо комусь сумно або в когось трапилася біда, мумі-тролі та їхні друзі вирішують проблему спільно, але водночас не порушують право кожного на особисте життя, не вимагаючи зайвих пояснень. У творі утверджується образ дому, який би хотілося мати всім — теплого, затишного, дружного, веселого. У сімейних стосунках, що існують поміж мумі-тролями, утверджуються цінності, які потрібні кожному: повага до Мами, котра всіх любить і про всіх дбає; авторитет Тата, слово якого є законом для дітей; свобода й право дітей на свої інтереси і разом з тим їхня відповідальність за все, що відбувається в родині. 
Повість завершується веселим бенкетом на честь знаходження Маминої торбинки, яскравим феєрверком і фокусами Чарівника. Мама і Мумі-троль повертаються до своєї домівки…

підготуватись до контрольної роботи за творами 
Туве Янсон і Р. Дала

08.05  Контрольна робота  Тести


1. Що  стало причиною шаленого попиту на шоколад від Віллі Вонки?
А) знижена ціна;        Б) «золотий білет» під обгорткою;               В) вдалий рекламний хід.
2. Чому Чарлі передумав іти на фабрику?
А) хотів продати свій білет;        Б) загубив свій білет; В) батьки не пускали.
3. Яке слово було важко вимовити Віллі Вонка?
А) імена дітей; Б) «Добрий день!»;    В) «батьки».
4. Жуйка-обід мала замінити…:
А) томатний суп, картоплю фрі та морозиво;       Б) грибний суп, ростбіф зі смаженою картоплею та чорничний пиріг;           В) томатний суп, ростбіф зі смаженою картоплею та чорничний пиріг.
5. Чим традиційно закінчуються відвідини фабрики кожного з дітей?
А) маленьким подарунком на згадку;           Б) повчальна пісня ума-лумп;    
В) прощальне слово господаря.
6. Що заважає бути кондитером-генієм, на думку Віллі Вонка?
А) сімя;    Б) розваги;         В) відсутність досвіду у справі.
7. У якій країні Туве Янсон вшановують як справжнього національного героя?
А) Німеччина;             Б) Фінляндія;              В) Швеція.
8. Що любив записувати Мумі-Тато?
А) пісні;             Б) рецепти;                  В) мемуари (спогади).
9. Мумі-Тролі жили:
А) на високій горі;               Б) у глибокій ямі;                В) у прекрасній Долині.
10. На чому або кому мумі-тролі вперше побачили магічну силу капелюха?
А) Мумі-Тато;            Б) Король із Каліфорнії;              В) яєчна шкарлупа.
11. Що колекціонує Гемуль?
А) рубіни;                    Б) рослини;                 В) рожеві хмаринки.
12. Якій художній засіб використано у виразі «Чарівник мав високого чорного капелюха»?

А) епітети;                  Б) метафора;               В) антитеза.



надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net





23.04 Туве Янсон 



записать в зошит цікаві факти про письменницю, 
та найвідоміші її твори 


надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net



24.04   Туве Янсон "Капелюх чарівника"





переглянути мультфільм або прочитати книгу,
 знати героїв твору.















09.04       Роальд Дал                
"Чарлі і шоколадна фабрика" 



 переглянути фільм , записать в зошит головних героїв

10.04.  Роальд Дал                
"Чарлі і шоколадна фабрика" 

в підручнику ст. 275 письмово 
відповісти на питання в розділі "Перевірте себе" 
(3,4,5,6,7)
надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net





02.04. Контрольна робота. Твір - відгук на прочитаний твір.

 Відгук — це одна з найбільш часто використовуваних форм шкільних творів. Написати розгорнутий відгук на книжку або твір — з цим завданням учні вперше стикаються вже в молодших класах, і цей вид письмових робіт буде супроводжувати їх аж до старшої школи, де відгук зміниться більш складним видом твору — рецензією. втім, відгуки на книжки пишуть і дорослі — коли твір дуже сподобався або навпаки — не сподобався зовсім.
Відгук — це текст, у якому дають оцінку прочитаного, почутого, побаченого, висловлюють ставлення до нього. Мета відгуку — описати свої почуття та думки, які з’явилися від знайомства з автором і його твором, а також рекомендація книжки або твору іншим читачам. відгук може бути написаний у вигляді міркування, тоді він зазвичай містить тезу (думка читача про книжку), докази справедливості цієї думки; висновок (загальна оцінка книжки); рекомендації (кому прочитати цю книжку). відгук також може бути написаний у стилі вільного письма. З одного боку, писати будь-який вільний твір досить легко: коли немає заданих меж і можна озвучувати лише власні думки, є більше простору для творчості. але є у цієї медалі й зворотний бік — такий твір може виявитися досить сумбурним. Щоб цього не сталося, пропоную покроковий план складання відгуку на прочитаний твір.
— Подивіться на автора і назву книжки. Чи знайоме вам прізвище письменника? Що вам про нього відомо? Згадайте важливе. Що ви скажете про назву книжки? Чи привернула вона вашу увагу? Можливо, створила певний настрій або натякнула, що чекає на вас у творі? Скажіть про це кілька слів. Зверніть увагу! На початку вашого твору важливо дати короткі відомості про прочитану книжку: ім’я автора, назву твору, в якому році він написаний автором, місце і час представлених ув книжці подій, хто стоїть у центрі оповіді.
— Ви вказали автора і назву. тепер час переходити до основної частини відгуку: дайте відповідь на головне питання — про що ця книжка? опишіть місця у творі, які найбільше сподобалися і обґрунтуйте, чому саме. Поду- майте, у чому полягає головна думка розказаної історії? Можна розповісти про те, які риси характеру, вчинки, подвиги героїв викликали найсильніші емоції. Цікаві відгуки виходять, коли є порівняння, зіставлення прочитаного з фактами, відомими з інших книжок або з життя. Чи має книжка виховний потенціал? Який саме? Зверніть увагу! тут не потрібно детально переказувати книжку. важливо — сформулювати головну ідею твору.
— Далі говоримо про головне: сподобалася книжка чи ні. І обов’язково розкриваємо — чому? Чим вас порадувала історія? Що здалося найцікавішим? Чи згодні ви з діями героїв або, можливо, вчинили б по-іншому? раптом у вас є навіть поради для когось з дійових осіб книжки. Пишіть про все, що спаде на думку. в узагальненні ви можете сказати, чи маєте намір продовжити ознайомлюватися з цим автором, прочитати інші його книжки, або ж порекомен- дувати цю книжку читачам. а можли


во (адже відгук може бути і негативним), порадити їм ніколи не брати в руки цієї книжки. У відгуку на книжку краще сказати якомога більше, ніж не сказати нічого. а скоротити ви завжди встигнете! 
Написать твір - відгук на казку Л. Керролл                               "Аліса в Країні Див" надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net


03.04. Сучасна дитяча література Роальд Дал                
"Чарлі і шоколадна фабрика" 


написать конспект в зошит, знайти цікаві факти про 
письменника 
надіслати на пошту chernesheva0682@ukr.net





















      1. Марина Цветаєва  « Книга в червоній палітурці»

   
переглянути відео, біографію записать в зошит, зробить скріншот і переслать на пошту chernesheva0682@ukr.net





           2.  Вірш « Книги в червоній палітурці»


виразно читать, по бажанню вивчить напамять



                                                            
















Комментариев нет:

Отправить комментарий